5 razlogov, zakaj stranke zapustijo spletno stran
Pa res – zakaj obiskovalci dolgo hodijo, gledajo … in zapustijo spletno trgovino, ne da bi kaj kupili? Zaradi katerih razlogov? In kaj naj storimo, da bi izboljšati kakovost spletne trgovine in povečati konverzijo. Preden začnemo govoriti o neprijetnih stvareh, moramo razjasniti razliko med takojšnjim odhodom/neaktivnostjo (Bounce rate) in odhodom po obisku (Exit rate) .
VSEBINA
- 1 Kakšna je razlika med Exit rate in Bounce rate ?
- 2 Kolikšen odstotek odhoda se šteje za normalnega in kako dolgo v povprečju traja obisk?
- 3 1. Slab dizajn in slabo zasnovana struktura
- 4 2. Težave s paginacijo
- 5 3. Nizka hitrost spletne strani
- 6 4. Nizka kvaliteta strani izdelka
- 7 5. Neprijazna registracija
Kakšna je razlika med Exit rate in Bounce rate ?
Za vse seje, ki se začnejo s posamezno stranjo, je stopnja obiskov ene strani (Bonus rate) odstotek, ki pove, kolikokrat je bila ta stran edina v seji (Support Google). Bonus rate je močno odvisen od hitrosti nalaganja strani, od kakovosti prometa (ali gre za ciljini target audience ali ne) in od kakovosti vsebine.
Za vse oglede strani je delež izhodov odstotek (Exit rate), ki pove, kolikokrat je bila ta stran zadnja v seji. Izhodi so si morda ogledali več kot eno stran v seji. Vaša stopnja izhodov vam torej pove zadnjo stran, ki jo obiskovalci vidijo, preden zapustijo.
Kolikšen odstotek odhoda se šteje za normalnega in kako dolgo v povprečju traja obisk?
Pravijo, da je nekaj sekund dovolj, da ženska razume, ali jo moški v spolnem smislu zanima ali ne))
Obiskovalec spletne strani z novicami potrebuje 15 sekund, da se odloči, ali ostane ali zapusti spletno stran.
Če obiskovalec spletne trgovine ostane zaradi nakupa, potrebuje povprečno 190 sekund. Naredite vse, kar je mogoče, da mu bo udobno in ne odide.
V 190 sekundah morajo obiskovalci narediti naslednje korake − pregledati katalog, poiskati izdelek, se premakniti do košarice in izvesti plačilo. Poskrbite, da kupcev pri tem nič ne moti, ne pop-up reklame, nadležni oglasi, nerazumljiva navigacija itd. V nasprotnem primeru bodo kupci spletno trgovino zapustili in se nikoli več ne bodo vrnili.
Po podatkih je povprečna zapustna stopnja v spletnih trgovinah med 20 % in 40 %. Ta odstotek je nižji pri obiskovalcih, ki spletno stran najdejo sami in višji pri obiskovalcih, ki so do spletne strani prišli preko oglaševanja. To največkrat pomeni, da kupec pride na spletno stran, pogleda eno stran in s spletne strani odide. To je pričakovano. Kadar pa je stopnja zavrnitve vaše strani več kot 60 %, je to razlog za razmislek in preučitev razlogov za to.
Pogoste napake:
1. Slab dizajn in slabo zasnovana struktura
Struktura mora biti preprosta in logična. Navigacija med razdelki menija in izdelki mora biti intuitivno razumljiva. Celotna ponudba izdelkov mora biti strukturirana. Izbira izdelka ne bi smela predstavljati težav.
Primer iz resničnega življenja. Dve soboti zapored je bila v prestižnem supermarketu odprta brezplačna degustacijska stojnica.
Prvo soboto so kupcem ponudili, da poskusijo in kupijo 24 okusov marmelade.
Drugo soboto je bilo na voljo le šest okusov.
Kakšni so bili po vašem mnenju rezultati?
Zdi se, da več okusov, večja prodaja, kajne? Toda raziskave so pokazale, da je ravno obratno.
Ko je bilo na voljo 24 okusov marmelade, se je 60 odstotkov strank ustavilo in jih poskusilo. Toda le 3 % ustavljenih kupcev so marmelado tudi kupili.
Ko je bilo na voljo le šest okusov, se je ustavilo manj strank. Le 40 % jih je poskusilo marmelado. Toda od tistih, ki so se ustavili, jih je 30 % domov odneslo marmelado. To pomeni, da je večja izbira pritegnila več ljudi, manjša pa je prodala več izdelkov. Približno 6-krat več. Povečanje prodaje za 600 %. Neverjetno, kajne?
Kaj to pomeni v situaciji s spletno trgovino?
Če imate izdelke iste vrste, ki se razlikuje le po enem ali dveh parametrih (barvi, velikosti itd), vam za vsak izdelek ni treba ustvariti ločene strani. Nasvet se morda zdi odveč, a kljub temu osebno poznam več lastnikov spletnih strani, ki so iskreno verjeli, da bi morala vsaka SKU imeti svojo stran, tudi če se pri tem uporabi enaka fotografija.
S tem ustvarimo učinek Buridanovega osla, ki nikoli ni mogel izbrati med dvema podobnima kupoma sena in je umrl od lakote. Vaš obiskovalec spletne strani seveda ne bo umrl, bo pa preprosto izbral drugega ponudnika, ki mu bo olajšal izbiro izdelka.
Nasvet:
Veliko možnosti − nizko tveganje konverzije. Naj bo vaša ponudba jasna. Namesto preprostih izdelkov naredite spremenljive, vsak spremenljiv izdelek pa naj ima svojo SKU in svojo fotografijo. Ampak pozor! Če obstaja res veliko povpraševanje po kakšni variaciji (npr, ključna veseda “črna obleka” ima 200 zahtevkov na mesec), potem je smiselno, da za ta izdelek naredite svojo ciljno stran.
Ampak ostane vprašanje …
Koliko možnosti bi morali ponuditi svojim strankam?
V idealnem primeru – od 4 do 6 izdelkov na odsek. To je bil zaključek Amazona, ki je znan po zelo temeljitih raziskavah. Na takšen način kupcu na eni strani dajete občutek svobode izbire, po drugi strani pa ga ne utrudite s problemomni v dilemi zaradi same izbire.
Najboljšo konverzijo dosežete če imate od 4 do 6 izdelkov na odsek.
Kaj storiti, če je izdelkov veliko in jih ni moč umestiti v oddelek 4−6 vrst? Pojavlja se veliko izdelkov, veliko strani in paginacija. To je zelo pomembno vprašanje, zato odgovor podajamo v nadaljevanju.
2. Težave s paginacijo
Kaj to pomeni?
Recimo, da oglašujete kategorijo izdelkov, zato pride do prehoda z oglasa Google Ads na stran s kategorijami. Izdelki so razporejeni po ploščicah: 3 izdelki na vrstico, 5 vrstic na stran. Obstaja pa veliko izdelkov, ki so predstavljeni na drugih straneh. Pojavi se paginacija. Če je uporabniku nevidna ali neprijetna, si bo izdelke ogledal le na prvi strani in odšel.
Koliko strani si mora obiskovalec ogledati, da se odloči za nakup?
Odvisno je od vrste izdelka. Naslednja tabela kaže, da je najmanj 14 strani in povprečno 18 strani. In še več – v segmentu oblačil in živil – 32 strani.
Na kaj moramo biti pozorni?
Ali so gumbi za paginacijo vidni uporabnikom? So premajhne, da bi se prilegali prstu? Ali sta si gumba preblizu? Mogoče je bolje, da ne postavite 5 vrstic, ampak 10?
Nekoč je bilo Googlovo stališče, da mora obiskovalec narediti manj premikov na spletni strani, kar pomeni, da je priporočljiva možnost z neskončnim nalaganjem. Ugotovljeno pa je bilo, da bi to negativno vplivalo na hitrost nalaganja strani in tudi na hitrost indeksiranja izdelkov (žal Googlovi roboti ne pajkajo po vsebini, ki se ne naloži takoj, Searchengines).
Najboljša možnost je bodisi odloženo izvorno nalaganje (* naloženo je le tisto, kar je na vidnem delu zaslona) bodisi, ali pa neskončno nalaganje z razdelitvijo na strani.
3. Nizka hitrost spletne strani
Ne puščajte strank, da čakajo, tako kot je to počel lenivec iz »Zootopie«.
Najverjetneje ste seznanjeni, da naj se »po Googlovih priporočilih stran naloži v največ 5 sekundah. V idealnem primeru pa do v 3 sekundah.«
V resnici je to še težje. Po podatkih Kissmetrics 47 % obiskovalcev pričakuje, da se bo spletna stran naložila v manj kot 2 sekundah, 40 % obiskovalcev pa spletno stran zapusti, če traja nalaganje spletne strani več kot 3 sekunde.
40 % obiskovalcev pa spletno stran zapusti, če traja nalaganje spletne strani več kot 3 sekunde
Zanimivost:
Mlajše ženske so bolj nestrpne. 86 % žensk, v starostni skupini od 18 do 24 let, je izjavilo, da je manj verjetno, da bodo nekaj kupile, če je bila stran počasna. Moški so bolj strpni − le 14 % jih deli podobno mnenje.
Kaj počne oseba, če se stran dolgo ne naloži?
Najprej večina za to krivi svojo internetno povezavo, šele nato začnejo za to kriviti spletno stran. (Uf!) Skoraj polovica uporabnikov poskuša spletno stran osvežiti in na novo naložiti, vendar le, če nalaganje traja 3 sekunde.
22 % jih zavihek zapre, 14 % pa se odloči in obišče spletno stran konkurenta. Če vzamemo, da spletno stran obišče 1000 obiskovalcev dnevno, je to 360 potencialnih strank. (Unbounce)
Kako preveriti: Google Analytics, Lighthouse
Kaj lahko storite, da izboljšate nalaganje strani?
– optimizirajte slike, videoposnetke ali druge predstavitvene datoteke, uporabite slike oblike webp;
– implementirajte vtičnike za ‘keširanje’ in stiskanje;
– uporabite omrežje za dostavo vsebine (CDN) (če delate na majhnem območju, je lokalni gostitelj boljši od CDN);
– zmanjšajte količino JavaScript in CSS;
– uporabljate pospešene mobilne strani (AMP), ampak upoštevajte, so bolj primerne za spletne strani kot za spletne trgovine;
– nastavite lenobno nalaganje (lazy load);
– če je mogoče, opustite animacijo in video (še posebej za mobilne različice);
Zakaj v mobilni različici? Ugotovljeno je, da so obiskovalci, ki dostopajo z mobilnimi napravami, bolj nestrpni kot obiskovalci, ki dostopajo s pomočjo osebnih računalnikov.
Če je hitrost prenosa tako pomembna za vaše potencialne stranke, bi morala biti pomembna tudi za vas. Pomembno se je zato posvetiti izboljšanju nalaganja in delovanja strani, Dajte prednost delu pri izboljšanju hitrosti, še posebej, če so vaše ciljno občinstvo mlade ženske, ki dostopajo z mobilnih naprav. Torej spletne trgovine kozmetike, oblačil, obutve in drugih ženskih predmetov naj se odprejo v največ 2-3 sekundah.
Spletne trgovine kozmetike, oblačil, obutve in drugih ženskih predmetov naj se odprejo v največ 2-3 sekundah.
4. Nizka kvaliteta strani izdelka
To je začetek prodajnega lijaka. Na kaj smo pozorni?
Lahko se napiše podrobno besedilo, zelo pomembne so tudi kvalitetne slike, posnete iz različih zornih kotov, pomembno je posneti video/fotografije z razpakiranjem izdelka in prikaz njegove uporabe, pomembno je, da se zapišejo pomembne tehnične značilnosti, moč je opisati lastne izkušnje in omogočiti zapis izkušenj drugih uporabnikov ipd.
Pravzaprav vse to sodi v eno frazo…
Bodite pošteni do kupca, spoštujte njegovo pravico do popolnih in zanesljivih informacij o izdelku.
Če sledite temu, boste sami razumeli, kaj in kako napisati na stran izdelka. Pišite tako, kot bi želeli, da se izdelek proda vam. Bi vas prepričala fraza “lepo … nepozabno … super?” Ne. Zato jih poskusite ne pisati.
Zdaj pa za res pomembne stvari.
Enotnega pravila ni. Različne niše in različno občinstvo sprožijo različne možnosti. Eksperimentirajte, naredite A/B testiranje, intervjuvajte ljudi in jih povprašajte za mnenje.
Nekaj namigov – pisava Serifna je dober izbor za naslove, vendar je težko berljiva kot zapis odstavkov. Previdnost je potrebna tudi pri poševnem tisku, saj redko krasijo spletno stran.
Pisave, ki se najhitreje naložijo, so Open Sans, Roboto, Oswald, Lato.
Če vam je hitrost pomembna, je potrebno uporabiti sodobne formate pisav − woff2 se nalaga hitreje kot ttf, pri nalaganju pa je dobro uporabiti prednalaganje (Iainbean). Viden mora biti gumb. Pomembno je tudi, da cena po barvi in debelini izstopa iz splošnega ozadja.
Podatki o dostavi in stroških plačila ter celo o datumu dostave.
Zaželjeno TAKOJ.
In ne v košarici ali v Pogojih poslovanjih ali v pismu menedžerja po nakupu.
Ali ste vedeli, da 49 % spletnih nakupovalcev zapusti svoje vozičke zaradi nepričakovanih dodatnih stroškov? (Baymard )
Vodilni med razlogi so previsoki režijski stroški, ki niso sorazmerni s stroški naročila.
Če ponujate brezplačno pošiljanje in vračilo ali jamstvo za zadovoljstvo, obiskovalce spomnite na te ugodnosti tudi v pojavnem oknu med odjavo. Tukaj je primer, kako so vse informacije, ki jih potrebujete, pravilno predstavljene:
Če prodajate oblačila in obutev, bi morala biti tabela velikosti zraven variacij velikosti.
5. Neprijazna registracija
Kaj to pomeni? Dolg/neprijeten obrazec za registracijo na strani za odjavo. Pomanjkanje registracije preko družbenih omrežji.
Po zadnjih podatkih inštituta Baymard je povprečna stopnja opustitve košarice v vseh panogah 69,89 %.
Povprečna stopnja opustitve vozička v vseh panogah 69,89 %.
Zgoraj smo že omenili, da jih 49 % odide zaradi nepričakovanih dodatnih stroškov.
24 % jih košarico zapusti zaradi zahteve po ustvarjanju računa; 19 % zaradi dolgega roka dostave;
18 % zaradi dolgotrajnega postopka registracije naročila.
Nekaj nasvetov za skrajšanje registracije naročila
- Spletna stran mora imeti samodejno zamenjavo podatkov iz brskalnika.
- Ne zahtevajte ročnega vnosa podatkov, uporabite spustni meni in samodejno tipkanje. Hitreje je mesto izbrati s seznama kot ročno.
- V tem primeru je najbolj uporabno varianto bolje ponuditi na samem vrhu. Na primer, dostavljate po vsem svetu, vendar je 90 % kupcev iz Slovenije, smiselno je, da na prvo mesto postavimo Slovenijo in ne po abecednem seznamu v spustnem meniju.
- Zahtevajo se odvečni ali zaupni podatki. Na primer datum rojstva ali spol.
Opomba:
1. Po nekaterih študijah je najbolje, da polja “Enter Coupon” ne zapustite. Mnogi odidejo iskat kupone in se nikoli več ne vrnejo.
2. Na strani za plačilo je bolje, da kupcu ne ponudite nakupa sorodnih izdelkov (cross sell) ali dražjega modela (up sell). To lahko storite pozneje − na strani zahvale ali po nakupu, po e-pošti. Tako kupca nič več ne bi smelo odvrniti od registracije.
Zaključek
Za učinkovito porabo vašega oglaševalskega proračuna preverite, ali bo vašim strankam priročno, da gredo skozi želeni izdelek in skozi postopek naročanja.
Ne potrebujete velike izbire podobnih izdelkov, prav tako to kupcu predstavlja težavo pri odločanju. 4−6 izdelkov − popolno!
Struktura mora biti preprosta in logična. Iskanje izdelkov bi moralo biti udobno − morali bi obstajati filtri in udobno obračanje strani.
Podatki na strani izdelka morajo biti kakovostni in zanesljivi. Stranko takoj obvestite o stroških in času dostave.
Oblikovanje strani izdelka mora biti jasno, preprosto, s poudarkom na ceni in gumbu za nakup.
Stran za plačilo naj bo čim bolj enostavna in način plačila preprost. Možnost nakupa brez registracije je zelo priporočljiva!
Hitrost odpiranja strani na vidnem delu zaslona ne sme biti daljša od 3 sekund.
Ne pozabite: univerzalnega pravila ni − preizkušajte, sklepajte in nenehno izboljšujte svojo spletno stran.
Prav tako vas bo zanimalo
-
Zakaj vaša spletna stran še ni vidna v iskalniku?
Čestitamo! Postali ste lastnik spletne trgovine. Zdaj je na vrsti najpomembnejše – vašo spletno trgovino je potrebno uvrstiti med top 10 v Google brskalniku, saj slabša mesta ne prinašajo rezultatov. Samo 0,78% uporabnikov, ki brskajo po Google, odpre rezultate zadetka iskanja na naslednji strani. (Backlinko) Poglejte kontrolni seznam po osnivni Seo optimizaciji in se prepričajte, […]
-
NAJEM SPLETNE TRGOVINE
V Sloveniji še vedno obstaja prepričanje, da je nakup boljša odločitev od najema. Ali je res? Kakšni so pozitivni vidiki najema in kakšne prednosti prinaša najem v spletne trgovine?
-
Usposabljanje za spletno prodajo
Kako pravilno uporabljati e-mail obveščanje/novice?
E-mail obveščanje je učinkovito orodje za povečanje ponovne prodaje in privabljanje pozornosti potencialnih kupcev med uporabniki, ki do sedaj še niso opravili nakupa.
-
Novosti na platformi (marec, april)
Ker želimo, da platforma Pokupo deluje v skladi z najnovejšimi priporočili FURSa in v skladu s slovensko zakonodajo smo mesecu marcu naredili naslednje spremembe:
-
Kje (brezplačno) dobiti fotografije za oblikovanje spletne strani?
Kršenje avtorskih pravic lahko pripelje do resnih sodnih sporov in škoduje podobi vašega podjetja, zato pri izdelavi spletne strani ali profila na družabnih omrežjih predlagamo uporabo lastnih fotografij ali pa fotografij iz posebnih spletnih strani (Stock-Photos page).
-
Kaj je SERM in zakaj mora spletna trgovina nameniti pozornost kritikam/ocenam na spletu?
Kratica SERM (“Search Engine Reputation Management”) pomeni “upravljanje s kritikami v brskalnikih”. Preprosto povedano, SERM spremlja vse omembe podjetja, blagovne znamke, izdelka ali storitve na internetu.
- Zakaj vaša spletna stran še ni vidna v iskalniku?
- NAJEM SPLETNE TRGOVINE
- Kako pravilno uporabljati e-mail obveščanje/novice?
- Novosti na platformi (marec, april)
- Kje (brezplačno) dobiti fotografije za oblikovanje spletne strani?
- Kaj je SERM in zakaj mora spletna trgovina nameniti pozornost kritikam/ocenam na spletu?