Nazaj

Zakaj vaša spletna stran še ni vidna v iskalniku?

Čestitamo! Postali ste lastnik spletne trgovine. Zdaj je na vrsti najpomembnejše – vašo spletno trgovino je potrebno uvrstiti med top 10 v Google brskalniku, saj slabša mesta ne prinašajo rezultatov.

Samo 0,78% uporabnikov, ki brskajo po Google, odpre rezultate zadetka iskanja na naslednji strani. (Backlinko)

Poglejte kontrolni seznam po osnivni Seo optimizaciji in se prepričajte, ali ste morebiti naleteli na težave, ki so opisane spodaj.

5 razlogov, zakaj vaša spletna trgovina ni na Serp Google

1. Čas mineva, spletne strani pa ni na Googlu

Razlog št. 1. Dokler spletna stran ni končana, jo razvijalec zapre pred skeniranjem (kar je tudi pravilno), in sicer preko directive disallow v robots.txt

User-agent: *

Disallow: /

ali preko ustrezne prepovedi v nadzorni plošči spletne strani.

Ko je spletna stran pripravljena, jih veliko prepoved pozabi odstraniti . Lastniki spletnih strani so zato večkrat nejevoljni in presenečeni, ker njihova spletna stran na Googlu ni vidna.  

Orodja za preverjanje: Googlovo orodje za spletne skrbnike (Google Search Console) ponuja vse storitve za tehnično analizo.

2. Prepričajte se, da so nastavljeni prijazni URL

Kaj pomeni »prijazni URL« (friendly URL)? To so tisti URL-ji, ki so smiselni tako ljudem kot tudi iskalnikom.

Navajamo nekaj primerov:

Neprijazni URL: https://site.si/shop/product3898/

Prijazni URL: https://site.si/shop/zenske-copate/

Potrebno je biti pozoren, da je priporočeno število znakov v URL med 75 in 120 in to upoštevati. V kolikor je znakov več, lahko Google dalj časa ignorira skeniranje te povezave.

Nepravilno:

https://www.xxxxx.xxx/cevni-sistemi/zracni-kanal/xxxznamka/261-08va-aluminijasti-fleksibilni-valoviti-zracni-kanal-d-do-3-m-premer-80-mm/3831122002569626955255383112200256962862217355/

Bolje:

https://www.xxxxxx.xxx/cevni-sistemi/aluminijasti-fleksibilni-valoviti-zracni-kanal-80/

V Opencart trgovini URL naslov v osnovi izgleda kot na primere spodaj:

http://vasadomena.si/index.php?route+izdelek/kategorija&pot=31

In to je popolnoma narobe! Prvič, url ni prijazen, in drugič, Google običajno ne indeksira dela za znakom “?”, zato obstaja tveganje, da boste dobili veliko neunikatnih URL-jev.

Pravilno: http://vasadomena.si/zenske-copate/

Rešitev: nastavite pravilne URL prek vtičnika za Seo optimizacijo ali posebnega vtičnika.

3. Preverite, da imajo vse strani meta naslov in meta opis ter H1, H2 itd

Prepričajte se, da imate na spletni strani pravilno nastavljen SEO vtičnik in da imajo vse strani meta naslov (meta title) in meta opis (meta description). Samo neprofitne organizacije ali velike znane blagovne znamke si lahko privoščijo, da ne optimizirajo meta oznak.

Primer: spletna stran Zvem nima težave s prometom, zato je popolnoma neoptimizirana.

Ampak vsaka komercialna spletna stran mora obvezno biti seo-optimizirana.

Orodja za preverjanje: Google Search Console ali Screaming Frog SEO Spider.

4. Podstrani spletne trgovine se nalagajo zelo počasi

To se zgodi, kadar lastnik naloži zelo veliko slik, videoposnetkov, 3D slik ali pdf. datotek. Googlovi boti imajo za nalaganja strani omejen čas. Če je čas daljši od priporočenega, je lahko stran označena kot soft 404 stran, kar pomeni, da stran ne bo indeksirana in ne bo vidna v iskalniku.

Orodja za preverjanje: PageSpeed InsightsGTmetrix

5. Pomanjkanje canonical URL in ustreznih 301 preusmeritev

Google sam ne more ugotoviti, katera različica spletne strani je osnovna. Google namreč dve spletni strani, pri čemer se ena začne z www in ena brez, zaznava kot med seboj drugačni. Enako velja tudi za spletne strani http in https. Prav tako sta strani z « /» ali brez prav tako za Google dva različna URL.

Rezultat?

Ista vsebina spletne strani se nahaja na različnih URL, kar za Google pomeni dvojniki. Rezultat tega je, da spletna stran poveča svoj obseg in zato skeniranje traja dalj časa. Google zaradi tega vnese nekatere strani v indeks, ki jih nato odstrani, kar pomeni, da je narejenih veliko nepotrebnih premikov. Posledično to pomeni, da čas kljub vsemu teče, spletna stran pa v indeks vstopa počasneje, prav tako pa iz njega nenehno izpada.

Orodja za preverjanje: To lahko enostavno preverite sami. V brskalnik vnesite različne različice URL in preverite, ali pride do preusmeritve.

Strategija mobile-first

O pomembnosti pravilnega delovanja spletne trgovine na mobilnih napravah pričata dve dejstvi:

  • 54,8 % svetovnega prometa spletnih mestih je posledica mobilnih iskanj (Statista);
  • Najvišja pozicija v isklaniku preko mobilnih naprav vam v povprečju prinese 27,7% klikov, medtem ko je ta delež na na računalniku le 19,3% (SEOClarity).

Sodobne predloge so v večini že prilagojene mobilnim napravam, ampak še vedno najdemo strani (še posebej, če je bil a predloga spremenjena), kjer vsebina postane širša od zaslona. Zato se lahko videz zruši. To ni všeč ne uporabnikom (pomakniti se morajo na stran ali iskati gumbe) ne Googlu (napake se pojavijo na Google Search Console).

Najbolj zanimivo je, da lastnik spletne strani o tem izve zadnji, saj sam spletno stran upravlja preko računalnika.

Orodja za preverjanjevalidator Google Search Console.

Pridobitev povratne informacije od obiskovalcev

Nimate povratne informacije (feedback) in zato ne veste, po katerih ključnih besedah vas najdejo in kaj obiskovalci počnejo na vaši spletni strani, ali imajo težave z nakupom ali ne.

To so le najbolj presenetljivi primeri težav, ki bi se jim lahko izognili, če bi ob zagonu trgovine izvedli osnovno SEO optimizacijo in analizo spletne strani.

Rešitev: Na spletno stran je treba povezati in nastaviti  Google Analytics ter Google Search Console.  Za analizo vedenja obiskovalcev pa uporabite tudi Hotjar ali Clarity (novo brezplačno orodje od Microsoft), saj vam na spletni strani pomogajo najti napake uporabnosti in jih odpraviti.

Primer 1: Vaši pogoji dostave − dostava je brezplačna ob nakupu nad 100 evrov. Stranka izbere artikle v vrednosti 120 evrov in nakup nadaljuje na stran checkout, kjer vidi možnosti dostave − osebni prevzem ali dostava s kurirjem GLS za 3 evre. “Oprostite!? ”  razmišlja stranka. ” Kje je obljubljena brezplačna dostava? ” in obišče na strani Pogoje poslovanja,  kjer ponovno prebere pogoje in se prepriča, da je že prvič prebrala pravilno … nato ponovno pogleda checkout stran  … in zapusti spletno trgovino.  Težave ne predstavljajo 3 evri, ampak neizpolnjena obljuba.

Primer 2: Lastnik spletne trgovine je ugotovil, da ima veliko zapuščenih košaric in želi izvedeti, zakaj. Treba je pojasniti, da trgovina sodeluje tako s pravnimi kot s fizičnimi osebami. Fizična oseba doda izdelek v košarico in nadaljuje na strani za plačilo. Ob oddaji naročila odkrije, da je cena višja, saj se je šele v košarici artiklom dodal DDV. Stranka ima tako občutek, da so jo na spletno stran zvabile zavajajoče cene in zato spletno trgovino zapusti.

Ti primeri iz resničnega sveta dokazujejo, kako pomembno je urediti spletno stran, tudi če se plačila prometa izvajajo le s plačljivimi kanali.

SEO promet (n.b. navadni ali organski promet) predstavlja 1000 % + več prometa kot družbena omrežja. (BrightEdge)

Verjetno se strinjate, da je odhod stranke, za katero ste plačali 0,5 … 3 … ali celo 5 evrov dvakrat bolj boleč  za vaš žep. Zato bo naš naslednji članek, “5 razlogov, zakaj stranke zapustijo spletno stran, več kot priporočljiv za branje.

3 razlogi, zakaj lastniki ne delajo SEO optimizacije

1− Banalna nevednost

Lastnik spletne strani pomotoma meni, da spletni razvijalec pozna osnovne zahteve za optimizacijo SEO. Vendar temu ni tako. Nihče avtomatsko ne izvaja osnovne SEO optimizacije, če to ni določeno v načrtu za razvoj spletne strani. SEO specialist je namreč drugačen poklic in opravlja drugačno delo kot razvijalec. Zahtevati znanje SEO pri spletnem razvijalcu je enako kot pričakovati, da vam monter pohištva uredi tudi električno napeljavo.

2 – Psihološki razlog

“Moja spletna stran je najboljša!” Podobno kot je občutek pri mamah, da je njen otrok najboljši, prav tako velja to za mnoge poslovneže. Verjamejo, da je njihova spletna trgovina najboljša in da nima pomanjkljivosti. To je napačen pristop. Pravilno je razmišljanje:”Nihče se ne rodi idealen. Pripravljen sem sodelovati s strokovnjaki in po potrebi sem pripravljen na spremembe.”

Samo bedaki se ne spremenijo. (francoski pregovor)

3- Pomanjkanje načrtovanje proračuna za razvoj spletne strani

Nekateri namenijo denar (pogosto zadnji) za razvoj spletne strani. Velja pa, da se ob izdelani strani  šele začne resno delo.

Vse slabe stvari se zgodijo same od sebe, vse dobre stvari pa je treba organizirati. (zakon Murphy)

Vse našteto je vključeno v koncept tehnične revizije ali v osnovne SEO optimizacije.

Prednosti skupinskega dela in platformske rešitve

Zdaj pa dobre novice. Če boste spletno stran izdelali na naši platformi, je v ceno že vključen velik del osnovne SEO optimizacije. Pri morebitnih zapletih vam bomo priskočili na pomoč, saj je naš zaslužek odvisen od vaše prodaje. Prednost trgovine na platformi je ta, da imate ekipo, ki vam je vedno na voljo.

Če bi rad šel hitro, pojdi sam; če bi rad prišel daleč, pojdite skupaj. (afriški pregovor)

Ali so vam dane informacije koristile?

Katera tema vas najbolj zanima? Napišite nam Naslednjič bomo pripravili članek na to temo.

Avatar
SEO Specialist
Nazaj

Prav tako vas bo zanimalo