Nazaj

Kako določiti cene izdelkov v spletni trgovini?

Določitev cen izdelkov v spletni trgovini je eno od ključnih vprašanj, ki jih je potrebno rešiti pred začetkom poslovanja. 

Napake pri določanju cen se lahko izkažejo kot neuspeh, saj kupci ne bodo želeli kupiti vašega izdelka zaradi napihnjenih cen ali se bodo ustrašili prepoceni ponudbe, saj lahko menijo, da ni verjetna.

 Z ustrezno oceno stroška izdelka je pomembno poznati nabavno ceno, stroške skladiščenja in dostave. Seveda včasih dobavitelji dajo predlagano maloprodajno ceno, ki je že izračunana in je lahko dobro vodilo, a kaj, če teh podatkov ni oziroma jih ni nikjer mogoče dobiti?

Poskusite prepoznati glavne značilnosti izdelka, ki lahko vpliva na oblikovanje cen. V nadaljevanju je nekaj nasvetov o katerih morate razmisliti:

  • opredeliti značilnosti izdelka (pokvarljivo ali dolgoročno skladiščenje, sodoben ali zastarel dizajn, veliko ali malo povpraševanja na trgu, itd. );
  • določite prednosti izdelka (visoka kakovost, hiter čas izdelave, nizka cena, ročno delo,..)
  • razmislite, v katerem cenovnem razredu bi radi videli vaš izdelek (visok, srednji ali nizki)
  • preučite cene in vrednost takšnega izdelka pri konkurenci
  • vprašajte kupce, po kakšni ceni so pripravljeni kupiti takšen izdelek

Premislite, katere kratkoročne in dolgoročne cilje želite doseči. Na primer, redki in unikatni izdelki so bolj donosni, zato je njihova cena lahko visoka. Na drugi strani pa imamo izdelke z podcenjeno vrednostjo, če je cilj promocija in denarni tok.

Trgovci se pri določanju cen izdelka praviloma ravnajo po proizvodnih stroških in cenah podobnega izdelka na trgu. Če je izdelek unikaten, lahko ceno izberemo iz posrednih podatkov in nato prilagodimo glede na povpraševanje.

Pri določanju trgovske marže, to je razlika med veleprodajnimi in maloprodajnimi cenami, je potrebno vključiti možnost popusta in akcij.

Če je po izdelku veliko povpraševanje zaradi začasne priljubljenosti izdelka (“vau effekt”), je potrebno ceno zvišati.

Potem ko ste določili cene izdelka v svoji spletni trgovini, ne hitite z zniževanjem. Ugotovite konkurenčne prednosti izdelka in jih opišite tako, da kupcu postane jasno, kaj je vplivalo na končno ceno.

Začnite s spletno prodajo brez naročnine

Nazaj

Prav tako vas bo zanimalo

Naročite predstavitev POKUPO!